بلاگ

علت لاغر نشدن شکم

علت لاغر نشدن شکم
5/5 - (1 امتیاز)

در مواردی پیش می آید که افراد علی رغم تلاش های متعدد به لاغری نمی رسندغ علت لاغر نشدن شکم می تواند دلایل متعددی داشته باشد.

اگر فردی علی‌رغم رعایت رژیم غذایی و ورزش منظم، نتواند به راحتی لاغر شود، ممکن است علت لاغر نشدن شکم او به برخی موارد از جمله ژنتیک، وضعیت سلامتی، سن، وضعیت روانی و… مرتبط باشد که در ادامه به این موارد پرداخته ایم.

ژنتیک و لاغر نشدن بدن

سطح هورمون‌ها و متابولیسم بدنی می تواند ارثی بوده و روی سوخت و ساز بدن تاثیرگذار باشد. افرادی که از بدو تولد ژن تمایل به اضافه وزن دارند، کاهش وزن آنها سخت‌تر خواهد بود.

در هر صورت، اگر در مورد علت لاغر نشدن شکم نگرانی دارید یا اگر این مشکل به مدت زیادی برای شما ادامه پیدا کرده است، مشاوره با یک پزشک مناسب می‌تواند به شما کمک کند.

بیشتر بدانید: قویترین گیاه لاغری

علت لاغر نشدن شکم به خاطر اشکال در عادات غذایی

علت لاغر نشدن شکم به خاطر اشکال در عادات غذایی

برخی اختلالات غددی یا داروهای خاص ممکن است سوخت و ساز بدن را تحت تاثیر قرار دهند. همچنین نوع و کیفیت غذاها نیز می‌تواند تأثیر گذار باشد. مصرف غذاهای با ارزش غذایی پایین و یا ناپرهیز از گروه‌های غذایی مختلف می‌تواند باعث لاغری نشدن شکم شود.

به طور کلی دیر شروع کردن رژیم یا وقفه‌های مکرر در آن باعث مقاومت بدن می‌شود. اگر کمتر از نیاز بدن، کالری روزانه مصرف کنید، وزن کم می‌شود. مصرف کالری کمتر از نیاز بدن به سوخت، انرژی ذخیره شده در چربی‌ها را می‌سوزاند و ممکن است باعث لاغری شکم شود.

عوامل روانی در لاغر نشدن شکم

استرس و اضطراب نیز می تواند دیگر علت لاغر نشدن شکم باشد؛ این مورد باعث کاهش اشتها و افزایش فعالیت هورمون‌های استرسی مانند کورتیزول شود که ممکن است باعث لاغری شکم شود.

به طور کلی استرس، افسردگی یا عادت به غذا خوردن به عنوان احساس خوشی می‌تواند مانع کاهش وزن شود.

 لاغر نشدن به علت بیماری گوارشی

 

 لاغر نشدن به علت بیماری گوارشی

برخی بیماری‌ها ممکن است باعث افت وزن ناخواسته شوند. این بیماری‌ها ممکن است از جمله بیماری‌های التهابی، سرطان، یا بیماری‌های مزمن باشند اما وضعیت در مورد لاغر نشدن شکم چگونه است؟

به طور کلی علت لاغر نشدن شکم می تواند به برخی مشکلات گوارشی مانند سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) یا نقص هضم می‌توانند نیز مرتبط باشد. پزشک ممکن است از شما سوالاتی در مورد تاریخچه پزشکی، نحوه تغذیه، و وضعیت عمومی سلامتی بپرسد و اطلاعات دقیق‌تری از شما بگیرد تا بتواند تشخیص دقیق‌تری برای وضعیت شما بگذارد.

البته سن بالا نیز سوخت و ساز بدن را کاهش می دهد و افت وزن را دشوارتر می کند.

فعالیت بدنی ناکافی

فعالیت بدنی کم نیز ممکن است باعث لاغر نشدن شکم شود. تمرینات مختلف، به ویژه تمرینات مربوط به شکم، می‌توانند عضلات را تقویت کرده و شکم را به شکل مناسبی تنظیم کنند.

سایر عوامل در مورد لاغر نشدن شکم

علاوه بر مواردی که در مورد علت لاغر نشدن شکم گفته شد، ترکیبی از این عوامل نیز ممکن است سبب شود فردی هرچند تلاش می‌کند اما نتواند به راحتی به وزن مطلوب خود برسد. پیگیری مشورت با پزشک و کارشناس تغذیه می‌تواند در یافتن راه‌حل بهتر کمک‌کننده باشد.

بنابراین علاوه بر یک عامل، لاغر نشدن شکم ممکن است به علت چندین عامل باشد که مورد اشاره قرار گرفت.

عوامل روانی در لاغر نشدن شکم

راه حل های گیاهی برای لاغر نشدن

شما می توانید برای برخورداری از لاغری از گیاهان دارویی نیز کمک بگیرید. برای این منظور انواع داروهای گیاهی و طبی وجود دارد که می تواند علت لاغر نشدن شکم را بر طرف کند.

برای این منظور می توانید نگاهی به مطلب قوی ترین گیاه لاغری بیندازید.

بیشتر بدانید: معجون لاغری شکم و پهلو

نکته پایانی

در این مطلب به علت لاغر نشدن شکم پرداختیم؛ همانطور که اشاره شد این موضوع می تواند به دلایل مختلفی اعم از اختلالات گوارشی، وضعیت روانی، عدم تحرک و همچنین اختلال در تغذیه مرتبط باشد.

شما می توانید برای تهیه بهترین داروهای گیاهی به عطاری آنلاین پورداد طب مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *