بلاگ

نکات مهم در مصرف دمنوش لاغری و انواع دمنوش لاغری

بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری
Rate this post

بسیاری از افراد در مورد روش های مصرف دمنوش لاغری سؤال دارند؛ به طور کلی بهترین زمان برای نوشیدن دمنوش لاغری، تایم ناشتا و همچنین پیش از خواب است.

به عبارتی دیگر زمانی که شکم فرد خالی است یا هنگامی که می خواهد به خواب برود، بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری است؛ این نکته را در نظر بگیرید که بافت‌های چربی در ناحیه شکم جزء مقاوم‌ترین بافت‌ها به شمار می روند و از بین بردن آن ها زمان زیادی نیاز دارد و صرف تکیه درمان با داروی گیاهی کاربرد ندارد.

 

مصرف دمنوش لاغری در زمان ناشتایی

به طور کلی تأکید طب سنتی بر مصرف دمنوش لاغری در ساعات اولیه روز به ویژه صبح زود و قبل از صبحانه است. به هنگام ناشتا بودن، بدن شما و به خصوص دستگاه گوارش قابلیت بالایی برای جذب مواد مغذی دارد.

علاوه بر این نوشیدن دمنوش لاغری در ساعات اولیه روز به بهبود دستگاه گوارش کمک می‌کند. همانطور که اشاره شد بافت های چربی اطراف شکم بسیار مقاوم هستند و به راحتی از بین نمی‌روند؛ شما با مصرف ناشتای دمنوش به روند چربی‌سوزی خود سرعت چشمگیری می‌بخشید اما ورزش و تحرک بالا و مدیریت تغذیه نیز مهم است.

بیشتر بدانید: دمنوش برای لاغری شکم و پهلو

بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری؛ زمان ناشتایی

مصرف دمنوش قبل از خواب

دیگر موردی که به عنوان بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری شناخته می شود، زمان پیش از خوابیدن است؛ از آنجایی که روند سوزاندن چربی های شکمی دشوار است، نوشیدن دمنوش پیش از خواب زمان زیادی به بدن فرد برای از بین بردن چربی ها می دهد.

البته نکته مهم این است که در کنار مصرف این دمنوش ها تغذیه نیز به درستی مصرف شود وگرنه مصرف حجم بالایی از غذاهای پر کالری در کنار نوشیدن دمنوش تنها وقت هدر دادن است و هیچ تأثیری بر آب شدن چربی ها شکم فرد نخواهد گذاشت.

به عبارتی دیگر اگرچه دمنوش به هضم بهتری غذا و چربی سوزی سرعت می دهد ولی ورزش و پرهیز از مصرف غذاها و نشیدنی های مضر و همچنین مدیریت در خوردن به صورت همزمان نیاز است.

مصرف دمنوش دو ساعت پیش از وعده اصلی غذا

یکی دیگر از زمان هایی که به عنوان بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری شناخته می شود، دو ساعت پیش از مصرف وعده اصلی غذا است.

به عبارتی دیگر پزشکان طب سنتی، معتقدند که نوشیدن دمنوش لاغری دو ساعت قبل از صرف وعده‌های اصلی غذا به سوخت و ساز بدن کمک می کند؛ البته این روش می‌تواند با توجه به تنوع دمنوش‌ها متفاوت باشد. در ادامه به برخی از این دمنوش ها و زمان مناسب مصرف آن ها اشاره شده است.

مصرف دمنوش دو ساعت پیش از وعده اصلی غذا

دمنوش لاغری چای سبز

چای سبز و خاصیت لاغری آن مشهور است؛ این چای محبوبیت بسیار بالایی در دنیا دارد. البته چای سبز همانند چای معمولی دارای مقادیری کافئین است پس دقت داشته باشید که از نوع کم کافئین استفاده کنید. طبق تحقیقات، افرادی که چای سبز را در رژیم غذایی خود قرار داده‌اند به طور میانگین 3.3 کیلوگرم کاهش وزن بیشتری دارند.3

بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری چای سبز هنگام صبح است و در این هنگام تأثیر قابل توجهی در افزایش سوخت و ساز بدن دارد. این دمنوش کمک شایانی به کاهش وزن می‌کند و روزانه می‌توان 3-4 فنجان مصرف کرد.

همچنین می توان به لیمو را نیز به این دمنوش افزود که ریزه خواری افراد را کاهش می‌دهد و موجب کاهش چربی‌های دستگاه گوارش می‌شود بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری به لیمو نیز یک ساعت قبل از غذاست.

دمنوش لاغری زنجبیل

زنجبیل یکی از گیاهان دارویی است که طبع گرمی دارد و از آن در موارد متعددی استفاده می شود؛ در مورد لاغری توصیه می شود زمانی که اشتهای زیادی دارید زنجبیل را مصرف کنید.

طبع گرم زنجبیل سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد، بنابراین بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری زنجبیل پس از مصرف غذاست. علاوه بر این بالا بودن فیبر در این داروی گیاهی، باعث افزایش سیری در فرد می‌شود.

بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری زنجبیل

دمنوش لاغری نعناع

همانطور که گفته شد چربی های شکمی بسیار سفت و مقاوم هستند. نعنا دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که باعث کاهش وزن و از بین بردن بافت مرده و چربی‌های زیر پوست می‌شود. دمنوش نعنا و به طور کلی برگ نعناع باعث افزایش حرارت معده و در نتیجه افزایش قدرت هضم آن می‌شود.

نعنا همچنین خاصیت ضدالتهابی و بهبود سینوس‌ و انواع سردردهای تنشی را دارا است و بیشترین تأثیر آن بر روی معده فرد است. این دمنوش حرارت، قدرت و هضم معده را افزایش می‌دهد. زمانی می‌توان از این دمنوش برد که اشتها افزایش یافته باشد، بنابراین بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری نعنا  قبل از غذا است.

بیشتر بدانید: بهترین دمنوش ترکیبی چربی سوز

نکته پایانی

در این نوشتار سعی کردیم در مورد بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری صحبت کنیم؛ همانطور که اشاره شد بهترین تایم برای مصرف این دمنوش ها صبح ناشتا، دو ساعت قبل از مصرف غذا و همچنین پیش از خوابیدن است تا بتواند بیشتر تأثیر را بگذارد و البته در کنار آن باید ورزش و مدیریت تغذیه را نیز انجام داد.

شما می توانید برای دریافت بهترین دمنوش ها به وبسایت عطاری آنلاین پورداد طب مراجعه کنید. پورداد طب با 10 سال سابقه در فروش محصولات گیاهی اکنون به‌صورت آنلاین در دسترس شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *