بلاگ

درمان خانگی کوچک شدن شکم و پهلو

درمان خانگی کوچک شدن شکم و پهلو
5/5 - (1 امتیاز)

چربی شکم علاوه بر مضر بودن برای بدن، سبب به هم ریختن تناسب اندام نیز می شود، از این رو افراد به دنبال درمان خانگی کوچک شدن شکم و پهلو هستند.

این نوع چربی، عامل اصلی بروز دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی، و سایر مشکلات سلامت مطرح است. بسیاری از مراکز بهداشت از شاخص توده‌ی بدنی (BMI) برای دسته‌بندی وزن و پیش‌بینی احتمال بروز بیماری‌های متابولیک استفاده می‌کنند. در ادامه به روش هایی برای درمان خانگی کوچک شدن شکم و پهلو اشاره شده است.

درمان خانگی کوچک شدن شکم و پهلو با دریافت فیبر

فیبر آب را جذب کرده و ژلی ایجاد می‌کند که باعث کاهش سرعت عبور غذا از دستگاه گوارش می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند که این نوع فیبر، با حفظ حالت سیری شما و در نتیجه کاهش میزان مصرف غذا، به افزایش فرآیند کاهش وزن کمک می‌کند.

منابع عالی فیبر محلول عبارتند از:

  • تخم کتان
  • کلم بروکلی
  • آووکادو
  • حبوبات
  • شاه‌توت

بیشتر بدانید: رژیم فستینگ چیست و چه عوارضی دارد؟

درمان خانگی کوچک شدن شکم و پهلو با دریافت فیبر

اجتناب از خوردن موادغذایی حاوی ترانس

مطالعات انسانی و حیوانی نشان داده‌اند که چربی‌های ترانس با التهاب، بیماری قلبی، مقاومت به انسولین و چربی شکم در ارتباط هستند. یکی از روش های درمان خانگی کوچک شدن شکم و پهلو کنار گذاشتن مواد حاوی چربی ترانس است.

برای حفظ سلامت بدن و آب کردن شکم، به دقت برچسب محصولات حاوی مواد تشکیل‌دهنده‌ی آنها را بخوانید و از خرید محصولاتی که حاوی چربی‌های ترانس هستند، اجتناب کنید. حتی اگر قصد کاهش وزن و آب کردن شکم را نداشته باشید، به منظور حفظ سلامتی خود از این نوع چربی‌ها پرهیز کنید.

گنجاندن پروتئین در رژیم غذایی

یکی دیگر از کارها برای درمان خانگی کوچک شدن شکم و پهلو مربوط به مصرف پروتئین در رژیم غذایی است. مصرف زیاد پروتئین، سطح ترشح هورمون سیری را افزایش می‌دهد.

این امر منجر به کاهش اشتها می‌شود و باعث ایجاد احساس سیری در شما می‌گردد. همچنین، پروتئین به افزایش درصد سوخت‌وساز در بدن کمک می‌کند و توده عضلانی خود را در حین کاهش وزن حفظ نموده و تقویت می‌کند. برخی از موارد پروتئین عبارتند از:

  • گوشت قرمز
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • محصولات لبنی
  • انواع لوبیا

تاثیر کاهش استرس بر لاغری

تاثیر کاهش استرس بر لاغری

عوامل روانی یکی از موارد تأثیرگذار بر مصرف زیاد مواد غذایی و در نتیجه لاغر نشدن است. به منظور درمان خانگی کوچک شدن شکم و پهلو باید کاهش میزان استرس را نیز در دستور کاری خود قرار بدهید.

استرس، با فعال‌سازی غدد آدرنال (غدد فوق کلیه) و تولید کورتیزول (هورمون استرس)، باعث ایجاد چربی در منطقه شکم می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند که افزایش سطح هورمون کورتیزول، اشتها را افزایش می‌دهد و این موضوع منجر به افزایش چربی در منطقه شکم می‌شود.

کاهش مصرف مواد قندی

مصرف زیاد از حد مواد قندی می تواند منجر به بروز بیماری هایی از قبیل یماری قلبی، دیابت نوع ۲، اضافه وزن و کبد چرب شود.

حتی قندهای طبیعی نیز می تواند منجر به ایجاد چربی در شکم شود، بنابراین و به منظور درمان خانگی کوچک شدن شکم و پهلو باید مصرف مواد قندی را نیز کاهش بدهید.

استفاده از طب سنتی و گیاهان دارویی برای لاغری

استفاده از گیاهان دارویی برای لاغری

لاغری با استفاده از طب سنتی و گیاهان دارویی دیگر روش درمان خانگی کوچک شدن شکم و پهلو است. این روزها لاغری با طب سنتی و داروهای گیاهی به عنوان جایگزینی مؤثر و بی ضرر برای درمان های دارویی شیمیایی مطرح می شود با این حال بدون اصلاح کردن سبک زندگی، نباید انتظار داشت که توفیق خاصی در لاغری به دست بیاورید.

لاغری با طب سنتی و داروهای گیاهی با تمرکز بر متابولیسم بدن سبب کاهش وزن بدن و لاغری تدریجی خواهد شد.

موارد زیر را می توان به عنوان درمان خانگی کوچک شدن پهلو و شکم با استفاده از طب سنتی و گیاهان دارویی در نظر گرفت:

  • چای ترش: چای ترش نیز یکی از موارد مورد توجه در لاغری با طب سنتی و داروهای گیاهی است. این چای باعث کاهش وزن و سوخت و ساز بدن می‌ شود.
  • دارچین: دارچین نیز یکی از داروهای گیاهی مفید برای لاغری است. دارچین باعث کاهش وزن و سوخت و ساز بدن می‌ شود.
  • زنجبیل: این گیاه خواص درمانی فراوانی دارد، از جمله باعث کاهش التهابات، درمان سرماخوردگی، کاهش درد عضلانی، کاهش نفخ شکم و همچنین کاهش وزن است.

بیشتر بدانید: قویترین گیاه لاغری

نکته پایانی

در این مطلب به درمان خانگی کوچک شدن شکم و پهلو پرداختیم؛ همانطور که اشاره شود اقداماتی از جمله استفاده از طب سنتی و گیاهان دارویی، کاهش مصرف مواد قندی، گنجاندن پروتئین در رژیم غذایی، اجتناب از خوردن موادغذایی حاوی ترانس و مصرف خوراکی های فیبر دار می تواند برای لاغری مفید باشد.

شما می توانید برای تهیه انواع گیاهان دارویی به عطاری آنلاین پورداد طب مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *