بلاگ

معجون و دمنوش برای لاغری در شب

معجون و دمنوش برای لاغری در شب
Rate this post

دمنوش های لاغری و نوشیدنی های چربی سوز باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و به این ترتیب، میزان سوخت و ساز کالری مصرفی بدن را افزایش خواهند داد؛ از این رو معجون و دمنوش برای لاغری در شب می تواند مفید باشد.

به طور کلی خوردن هر نوشیدنی افزایش دهنده متابولیسم بدن پیش از خواب، می تواند باعث لاغری در زمان خواب شود؛ مکانیزم معجون و دمنوش برای لاغری در شب نیز اینگونه است اما باید دقت داشت که این دمنوش ها سبب بی خوابی و اختلال در خواب نشوند.

روش تهیه معجون و دمنوش برای لاغری در شب

یکی از معجون هایی که می توان برای لاغری در شب تهیه کرد، چای دارچین است؛ دارچین، ادویه ای با طبع گرم بوده و مصرف منظم آن می‌تواند از ایجاد زخم معده جلوگیری نماید.

چای حاصل از دارچین خواص زیادی دارد که شامل کاهش وزن و لاغری، افزایش سوخت و ساز بدن، و کاهش اشتهای کاذب می‌شود. این نوشیدنی به عنوان یک معجون و دمنوش برای لاغری در شب شناخته می‌شود؛ اما باید آن را دو ساعت قبل از خواب میل کنید تا اختلالی در خواب ایجاد نکند.

بیشتر بدانید: معجون لاغری شکم و پهلو

روش تهیه معجون و دمنوش برای لاغری در شب

دمنوش زنجبیل برای لاغری در شب

دیگر موردی که می توان معجون و دمنوش برای لاغری در شب به حساب آورد، چای زنجبیل است. زنجبیل دارای خاصیت گرم بوده و برای افرادی که طبع سردی دارند، بسیار مناسب است.

مصرف چای حاصل از زنجبیل باعث کاهش سطح انسولین در خون می‌شود و فرآیند سوخت و ساز بدن را تقویت می‌کند. این اثرات ممکن است به دست آوردن وزن مناسب و لاغری را تسهیل دهد، به خصوص در دوره‌های خواب. همچنین، نوشیدن چای زنجبیل برای سیستم گوارش نیز فواید زیادی دارد و می‌تواند مشکلات نفخ و درد معده را کاهش دهد.

مصرف چای قرمز و تأثیر در خواب برای لاغری

چای قرمز یا همان چای ترش، نقش موثری در دفع سموم بدن ایفا می‌کند و بهبود وضعیت دستگاه گوارشی را تسهیل می‌دهد.

مصرف چای قرمز قبل از خواب باعث افزایش سوخت و ساز (Metabolism) بدن می‌شود و فرآیند چربی‌سوزی را تقویت کرده و همچنین جذب کربوهیدرات‌ها را کاهش می‌دهد از این رو این چای را می توان معجون و دمنوش برای لاغری در شب دانست.

البته این نکته را در نظر بگیرید که مصرف چای قرمز درست قبل از خواب ممکن است در برخی افراد باعث مشکلات خواب شود، بنابراین مناسب است که بین مصرف چای قرمز و زمان خواب حداقل دو ساعت فاصله قرار داده شود.

مصرف چای قرمز و تأثیر در خواب برای لاغری

چای نعنا برای لاغری در شب

مصرف دمنوش لاغری نعناع قبل از خواب باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و به تبع آن، چربی سوزی نیز افزایش می‌یابد.

نعناع به عنوان یک ماده مفید برای سیستم گوارش شناخته شده است و مصرف منظم آن منجر به دفع سریع و مؤثر مواد زائد از بدن می‌شود.

همچنین، یکی از مزایای دمنوش لاغری نعناع، کاهش سطح کلسترول خون از طریق افزایش تولید صفرا است، از این رو نعنا را می توان به عنوان معجون و دمنوش برای لاغری در شب در نظر گرفت.

چای سبز به عنوان معجون و دمنوش برای لاغری در شب

چای سبز به عنوان معجون و دمنوش برای لاغری در شب

چای سبز به عنوان یکی از مشهورترین نوشیدنی‌های متداول در رژیم‌های لاغری شناخته می‌شود که می‌توان آن را در اکثر رژیم‌های کاهش وزن مشاهده کرد.

محبوبیت چای سبز در دستیابی به اهداف لاغری به دلیل فواید فراوان آن از جمله افزایش متابولیسم، کاهش اشتهای کاذب و حاوی آنتی اکسیدان‌های غنی است.

این چای به عنوان یکی از بهترین نوشیدنی‌های لاغری معتبر است، با این حال، توصیه می‌شود تا حداقل دو ساعت قبل از خواب از چای سبز را میل کنید تا جلوی اختلالات خواب گرفته شود.

دمنوش لاغری زیره برای قبل از خواب

زیره از دورانهای گذشته در طب سنتی ایران به عنوان درمان‌گر برای مواجهه با انواع بیماری‌ها به کار گرفته شده است و اکنون نیز در بسیاری از رژیم‌های لاغری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبع گرم زیره باعث می‌شود که برای افرادی که از طبع گرم برخوردار هستند، مصرف بیش از حد دمنوش لاغری زیره توصیه نشود. نوشیدن دمنوش لاغری زیره منجر به افزایش فعالیت سوخت و ساز بدن می‌شود و چربی‌سوزی را تشویق می‌کند پس می تواند به عنوان معجون و دمنوش برای لاغری در شب استفاده شود.

همچنین، زیره به منظور سلامت معده مفید است و فرآیند هضم غذا را بهبود می‌بخشد و از این جهت نیز برای افراد مفید است.

بیشتر بدانید: قویترین گیاه لاغری

نکته پایانی

در این مطلب به معجون و دمنوش برای لاغری در شب پرداختیم؛ همانطور که اشاره شد دمنوش هایی که دارای خاصیت متابولیزم بالا هستند می توانند برای لاغری در شب به کار گرفته شوند.

شما می توانید برای خرید انواع دمنوش های لاغری و داروهای گیاهی به فروشگاه آنلاین پوردادطب مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *