بلاگ

طرز تهیه قوی ترین ماسک لایه بردار خانگی

طرز تهیه قوی ترین ماسک لایه بردار خانگی
5/5 - (1 امتیاز)

بسیاری از افراد آرزو دارند که پوستی زیبا، درخشان و شفاف داشته باشند. یکی از مهمترین کارها برای داشتن پوستی زیبا و سالم، لایه برداری پوست است و بسیاری به دنبال قوی ترین ماسک لایه بردار خانگی برای این منظور هستند.

استفاده از ماسک لایه بردار خانگی یکی از آسان ترین و در عین حال موثرترین روش های لایه برداری پوست است. در حقیقت قوی ترین ماسک لایه بردار خانگی با بهره‌گیری از مواد گیاهی و طبیعی و بدون در پی داشتن هزینه سنگین یا عوارض به لایه برداری پوست کمک می کند.

نکاتی پیش از تهیه قوی ترین ماسک لایه بردار خانگی

نخستین نکته برای تهیه ماسک خانگی، اطمینان یافتن از عدم حساسیت نسبت به مواد به کار رفته در ماسک است. برای این منظور باید یک روز قبل از استفاده از ماسک، آن را به مدت 30 دقیقه روی پوست دست خود بگذارید. در صورت بروز هرگونه حساسیت نسبت به استفاده از ماسک اجتناب کنید.

علاوه بر این پیش از مصرف ماسک باید صورت خود را با آب و صابون و آب ولرم به نحوی ملایم بشویید تا برای استفاده از ماسک لایه بردار آماده شود.

بیشتر بدانید: قوی ترین ماسک روشن کننده پوست صورت

نکاتی پیش از تهیه قوی ترین ماسک لایه بردار خانگی

تهیه قوی ترین ماسک لایه بردار خانگی؛ عسل و دارچین

عسل و دارچین دارای خواصی بی شمار برای پوست هستند. بنابراین می توان از آن ها برای تهیه ماسک لایه بردار خانگی استفاده کرد. عسل سرشار از اسیدهای آلی است که برای لایه برداری کامل پوست کافی هستند. دارچین نیز با دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی می تواند باعث تولید کلاژن در پوست شود که از پیری پوست جلوگیری می کند.

برای تهیه این ماسک باید 2 قاشق عسل را با 2 قاش دارچین مخلوط کرده و به هم زد تا حالتی خمیری پیدا کنند. سپس باید این ماسک را ب به مدت 20  تا 30  دقیقه روی پوست صورت گذاشت و پس از این مدت زمان می توانید صورت خود را با آب گرم شستشو دهید و با حوله به آرامی خشک کنید.

نشاسته و ماست؛ قوی ترین ماسک لایه بردار خانگی

یکی از بهترین ماسک های لایه بردار خانگی، ماسک نشاسته و ماست است؛ هر دو مواد دارای تشکیل دهنده هایی هستند که برای پاک سازی و تمیز کردن پوست بسیار مهم هستند.

برای تهیه ماسک لایه بردار خانگی نشاسته و ماسک باید 3 قاشق نشاسته و یک قاشق ماست استفاده کرد. اگر پوست شما چرب است، باید حتما از ماست کم چرب استفاده کنید و در کنار آن نیز از چند قطره آب لیمو ترش کمک بگیرید. اما برای پوست های خشک می توان از ماست هایی با درصد چربی بالا نیز استفاده کرد. طرز تهیه و استفاده این ماسک همچون مورد قبل است.

تهیه قوی ترین ماسک لایه بردار خانگی؛ عسل و دارچین

طرز تهیه ماسک لایه بردار خانگی پرتقال

پرتقال از آن دسته میوه هایی است که دارای مقادیر بالایی ویتامین c در ترکیبات خود است. این ترکیبات برای پوست بسیار مفید هستند و همواره در ماسک ها و اسکراب های مراقبت از پوست استفاده می شوند. بنابراین از پرتقال نیز می توان برای تهیه قوی ترین ماسک لایه بردار خانگی استفاده می شود.

برای این ماسک یک عدد پرتقال، یک قاشق عسل و هچنین یک فنجان شکر لازم است. برای ساخت این ماسک باید آب یک پرتقال را بگیرید. سپس به آن عسل و شکر را اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. پس از آماده شدن ماسک، باید پوست خود را به دقت شسته و خشک کنید.

این ماسک را باید با نوک انگشتان بر روی تمامی سطوح پوست صورت بمالید و پس از آن، حدود 10 تا 15 دقیقه فرصت دهید تا اثر کنید و در نهایت صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

بیشتر بدانید: بهترین داروی گیاهی برای سفید شدن پوست

طرز تهیه ماسک لایه بردار خانگی پرتقال

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد درباره طرز تهیه چند مورد قوی ترین ماسک لایه بردار خانگی صحبت شود. در نظر بگیرید که حتما پیش از استفاده از این ماسک ها آن را بر روی پوست دست خود امتحان کنید.

علاوه بر این در صورت نیاز به متریال بیشتر در مورد ماسک های لایه بردار می توانید به فروشگاه آنلاین عطاری پورداد طب مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *